بازگشت
Loading

اخبار و رویدادها

بررسی فرآیند صنعتی سازی ساختمان و الزامات آن

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز اعلام کرد: این گزارش با گذری بر تقاضای فزاینده مسکن و ضعف توان پاسخگویی روش سنتی ساخت و ساز، به معرفی و بررسی صنعتی سازی در ساختمان می پردازد.

گفتنی است که ساخت صنعتی ساختمان بر اساس جهت گیری مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به 6 گروه تقسیم می شود که شامل سیستم های کامل ساختمانی، سیستم های سازه ای، دیوارهای غیرباربر (حائل)، سقف ها، مصالح و زیرسیستم ها می شوند و در هر گروه می توان انواع سیستم های مورد تایید ساخت و ساز را بررسی و هر یک را بر اساس شرایط مختلف انتخاب کرد.
صنعتی سازی ساختمان در ایران دارای مزایا و معایبی است که در صورت رعایت موازین، استانداردها و اجرای صحیح روش ها معایب آن قابل رفع است. برقراری الزامات و شرایط لازم برای ورود سرمایه گذاران، حمایت های حقوقی و مالی کافی و انتقال دانش و آیین نامه های سیستم های مورد تایید می توانند گامی در جهت رشد و توسعه فعالیت های صنعتی سازی ساختمان تلقی شوند.

یکی دیگر از نکات با اهمیت در این زمینه، وجود گستره بزرگی از بافت های فرسوده به ویژه در کلان شهرها و ضرورت اصلاح کالبدی این گونه مناطق در قبال رشد جمعیت و تقاضاهای فزاینده مسکن است که ضرورت تغییر نگرش و اصلاح کالبدی مناطق مذکور با به کارگیری سیستم های ساخت و ساز صنعتی مورد تاکید قرار می گیرد. بررسی قوانین حوزه ساخت و ساز صنعتی حکایت از آن دارد که برخی رویکردها از جمله حمایت از سرمایه گذاری ها و فناوری های نوین و... مورد توجه قرار گرفته اند، اما ضرورت تحقق قوانین و مقررات، علی رغم تاکیدات و اهمیت حفظ حقوق جامعه و بهره برداران به عنوان صاحبان حق و جلوگیری از کاهش کیفیت ساخت و ساز و اعمال نظارت دقیق و توجه به مسئولیت های ناشی از فعالیت های دست اندرکاران مورد تاکید قرار دارند.

تهیه و ارائه برنامه های تلویزیونی یا نماآهنگ های نمایشی به منظور شناساندن مزایای صنعتی سازی و سیستم های ساخت و ساز مورد تاکید و همچنین آگاهی دادن به جامعه از عواملی مانند اثربخشی بر نرخ بازگشت سرمایه که از سال 1388 مورد غفلت قرار گرفته است، از دیگر موارد اساسی در به کارگیری و توسعه صنعتی سازی ساختمان درایران تلقی می شوند.


تاریخ درج: 1393/03/10
آبادسازان