بازگشت
Loading

اخبار و رویدادها

صنعتی سازی عاملی موثر در افزایش عمر بنا

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: صنعتی سازی ساختمان موجب تولید بیشتر ساختمان در یک بازه زمانی کوتاه می شود.
وی گفت: اجرای صحیح صنعتی سازی موجب مقاومت بیشتر و استحکام بالاتر بنا و نیز کاهش مصرف انرژی در زمان ساخت خواهد شد.
سرحدی تصریح کرد: آنچه که تاکنون در کشور انجام شده یک صنعتی سازی نیمه کاره بوده چرا که زیرساخت مناسب برای‌ آن هنوز فراهم نیست و با ایجاد کارخانه های تولید قطعات و به روز کردن تکنولوژی و نیز آشنایی سازمان های نظام مهندسی و کارگرهای فنی و معمارها با این پدیده شاهد رونق در این بخش خواهیم بود.
ارزان بودن انرژی دلیل ساخت مسکن به شیوه سنتی
در ادامه مهدی وجودی کارشناس مقاوم سازی مسکن گفت: درصد بالایی از ساخت و سازهای خردو کلان در کشور به شیوه سنتی است و برج ها که نماد ساخت و ساز هستند همچنان با تکنولوژی روستایی ساخته می شود.
وی افزود: در سال های اخیر ارزان بودن انرژی و ارزان بودن دستمزد تفاوتی برای سازنده در ساخت و ساز سنتی و صنعتی ایجاد نمی کرد و اما هم اکنون با افزایش هزینه های مربوط به انرژی سرمایه گذاران ساختمانی ناچار به استفاده از روش های نوین هستند که موجب کاهش هزینه می شود.
وجودی تصریح کرد: برای گسترش صنعتی سازی بهترین راه شروع از انبوه سازی ها است چرا که در این صورت شاهد کاهش هزینه ها و افزایش قابلیت اطمینان سازه ها هستیم.
فرهنگسازی عامل گسترش صنعتی سازی است
باقر میلانی عضو انجمن مفاخر معماری ایران با اشاره به اینکه اکثر ساختمان های که به شیوه صنعتی ساخته شده اند بسیار کم هستند گفت: یکی از بهترین مدل های صنعتی سازی در تهران شهرک اکباتان است که همچنان دارای اثرات مثبت در مسکن است.
وی افزود: با توجه به اینکه در بعضی از کشورها مانند ترکیه صنعتی سازی بالای 40 تا 50 درصد است، در کشور ما هنوز با استقبال کافی مواجه نشده است.
میلانی خاطرنشان کرد: فرهنگسازی مناسب و وضع قوانینی که انبوه سازان را مجبور به رعایت صنعتی سازی کند دو راهکار مناسب برای گسترش آن در ساخت و ساز است.


مرجع خبر: بنا نیوز
تاریخ درج: 1393/03/10
آبادسازان